Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sport a hubnutí (Proč sakra běháš? Vždyť si hubená!)

Jak jsem se setkávala s nesportovci. Jak některá média ovlivňují vnímání lidí okolo nás aneb sportem ke štíhlé a dokonalé postavě.

Už tomu bude bezmála deset let, co jsem se začala tak nějak trochu víc hejbat. A vzhledem k tomu, že jsem tak učinila zcela náhle (nesportuji odmalička), tak se zanedlouho začaly ozývat překvapené reakce okolí.  „Co blbneš, vždyť už seš hubená dost! A proč to jako děláš? “ To byly asi ty nejtypičtější hlášky, které jsem slýchala. Odpovědět na ně jsem tenkrát nedokázala. Nejspíš se s podobnými otázkami se setkalo nebo setkává mnoho začínajících sportovců (pokud to nedělají vyloženě za účelem hubnutí či nemají jiný „neprůstřelný“ argument), ale mě odpovídání na tyto neustálé otázky bylo trochu nepříjemné. Odpovědi jako: „Protože chci, baví mě to nebo potřebuji být v kondici“ většinu těchto lidí příliš neuspokojily. Jak čas ubíhal, začala jsem si na tyto dotazy pomalu zvykat a už mi tolik nevadily. Nakonec, po pár letech si okolí dokonce zvyklo na mě.

Vlastně se těmto lidem nemůžu ani divit. Vždyť snad ve všech časopisech určených pro ženy všech věkových kategorií se pravidelně objevují články typu: „Zhubněte cvičením do plavek. Jak spálit přebytečné kalorie. Běháním k vysněné postavě apod.“ Všechny ty titulky doplněné o dokonale vyretušované obrázky, při jejichž vzniku se před objektiv fotoaparátu postaví dívka, která se často skoro vůbec nepodobá výslednému „ideálu“, nám neustále předkládají nová a nová zázračná cvičení.  Spousta dívek a žen se potom může doslova přetrhnout, jen aby se té holce z plakátu alespoň trochu podobaly. Mnoho cvičení neznalých a sportovním duchem nepolíbených lidí poté nabude dojmu, že sport a cvičení pomalu ani k ničemu jinému neslouží. Proč nemůže jenom být více článků typu: „Užijte si běh, Sportem k lepší náladě, Jak si cvičením vyčistit hlavu apod.“ Vážně by se tohle neprodávalo?  Asi ne, protože většina lidí chce viditelné výsledky. Nejlépe ihned.

Cílem tohoto článku rozhodně není tyto lidi kritizovat ani kohokoliv přesvědčovat k pohybu. Nicméně pohyb nemusí být jenom „mučení se“ ať už v posilovně nebo jinde, ale i skvělá zábava, relax a životní styl. Zdravý a přiměřený pohyb přinést zdravotní prospěch a radost každému bez ohledu na věk či typ postavy, jen je potřeba si dobře vybrat. Možností máme dost.

https://www.facebook.com/alena.blog/

Autor: Alena Pumprová | neděle 11.9.2016 15:48 | karma článku: 14,68 | přečteno: 484x
  • Další články autora

Alena Pumprová

Jaké je to podlehnout psychopatovi, jak to pokračovalo

Je to již nějaký čas, co jsem zde sdílela svůj příběh o životě s psychopatem. Ráda bych se na tomto místě s vámi podělila o tom, jak celé pokračovalo. Někdy na začátku října mi zazvonil telefon, volala mi policie.

13.6.2021 v 14:17 | Karma: 25,62 | Přečteno: 1492x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Jaké je to podlehnout psychopatovi?

Nedokázala jsem mu už ani odporovat. Už jsem to vzdala. Dříve jsem se s ním i hádala, nyní jsem měla strach i jen říct svůj názor. „Nikoho ty tvoje řeči nezajímají. Nikdo na tebe není zvědavý,“ Kde je člověk, kterého jsem znala?

14.9.2020 v 14:57 | Karma: 25,44 | Přečteno: 2076x | Diskuse| Osobní

Alena Pumprová

Mezi uprchlíky

Někomu může možná tento článek připadat kontroverzní, někoho může možná pobouřit. Rozhodla jsem se s vámi nicméně podělit o svoji třítýdenní zkušenost dobrovolníka v jednom řeckém uprchlickém centru.

28.9.2017 v 7:30 | Karma: 37,67 | Přečteno: 14191x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Druhá tvář

Procházel nejistě školní chodbou, kapuci stále pevně naraženou na hlavě a snažil se přitom nevnímat lidi okolo. Sotva ho však ostatní zahlédli, ihned si na něj začali ukazovat. Smáli se a rozebírali ho jako nějakou atrakci.

29.8.2016 v 7:58 | Karma: 18,03 | Přečteno: 622x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Krevní pouto

Patrik na ni dole už netrpělivě čekal. Netvářil se moc Příjemně. Neměl rád, když jeho ovečky nechodí včas. „Kde ses zase tak dlouho flákala? Doufám, že sis na sobě dala alespoň pořádně záležet."

8.8.2016 v 10:28 | Karma: 15,33 | Přečteno: 798x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5809x
Jsem jenom obyčejná holka, která se i přes veškeré překážky a okolnosti snaží žít svůj život.

Seznam rubrik