Stařenka nebyla ta, za kterou jsem ji pokládala

Byla to stará žena, asi okolo osmdesáti let. Měla delší bílé vlasy, na sobě hnědý dlouhý kabát a na krku cosi, co připomínalo růženec. Připadala mi téměř jako z jiného světa. Chvíli mě sledovala unavenýma očima, ve kterých bylo co

Stalo se to přesně před rokem. Byl to jeden z těch typických mlhavých podzimních dnů a já si šla jako vždycky zaběhnout svých pravidelných pár kiláků. Nasadila jsem si sluchátka, pustila svoji oblíbenou hudbu a vyrazila ven. Minula jsem řadu nově postavených domů v sousedství, proběhla nedaleký park a zamířila si to k lesu. Užívala jsem si  jeho klidné prostředí zabořená do svých myšlenek. Když vtom náhle mě něco z mých  myšlenek vyrušilo. Ne jedné z odlehlých lesních pěšin jsem náhle zaslechla, jak na mě kdosi volá.

Vypnula jsem hudbu, abych se přesvědčila, že se mi to nezdálo a ohlédla se. Byla to stará žena, asi okolo osmdesáti let. Měla delší bílé vlasy, na sobě hnědý dlouhý kabát a na krku cosi, co připomínalo růženec. Připadala mi téměř jako z jiného světa. Chvíli mě sledovala unavenýma očima, ve kterých bylo cosi podivného až děsivého. „Nevidělas tady někde mého vnuka? Adámek je ještě malý, mám o něj strach“ zeptala se po chvíli tiše.  Hlas se jí podivně chvěl. Její vrásčitá tvář byla úplně bledá a já se skoro bála cokoli odpovědět. „N-ne, ni-nikoho jsem tady neviděla,“ podařilo se mi nakonec vykoktat. Stařenka se zatvářila zoufale. Po tváři jí začaly stékat velké slzy. Bylo mi jí líto. „Nebojte, on se určitě najde“, řekla jsem, abych se pokusila zmírnit její  nebo možná i svůj strach. Bez úspěchu. „Určitě ho dostali!“ zakřičela žena skoro v afektu. Vrásčitou rukou přitom pomalu šmátrala v kapse svého starého ošuntělého kabátu. Když vtom najednou. Vytáhla nůž! Oči mi rychle sklouzly na lesknoucí se čepel, má mysl se rychle zaktivovala a já pochopila, že je čas na útěk.

Zhruba o půl kiláku dál jsem k mé úlevě potkala starší manželský pár. Byla jsem konečně už trochu blíž civilizaci. Srdce mi stále silně tlouklo vlivem rychlého běhu a strachu. Zeptala jsem se jich, zdali onu ženu náhodou nepotkali. Dívali se dosti nechápavě. Prý si nikoho nevšimli. Utíkala jsem raději domů. Chvíli jsem přemýšlela o zavolání na policii. Nicméně nikdy jsem s nimi neměla moc dobré zkušenosti, tak jsem se na to radši vykašlala.

Asi o týden později jsem navečer brouzdala na internetu. Bezděčně jsem proklikávala náhodné stránky. Po chvíli mě zaujal krátký článek.  Zatrnulo mi. Jeho nadpis zněl: „Dvacet let od nejbrutálnější vraždy v okrese.“ Psalo se tam o osmdesátileté ženě trpící pravděpodobně stařeckou demencí, která zavraždila svého vlastního syna a jeho ženu. Byla přesvědčená, že ji chtějí zabít. Po obou manželích zůstal tehdy čtyřletý chlapec. Jmenoval se Adam.

https://www.facebook.com/alena.blog/

Autor: Alena Pumprová | pátek 5.8.2016 10:51 | karma článku: 20,39 | přečteno: 1222x
  • Další články autora

Alena Pumprová

Jaké je to podlehnout psychopatovi, jak to pokračovalo

Je to již nějaký čas, co jsem zde sdílela svůj příběh o životě s psychopatem. Ráda bych se na tomto místě s vámi podělila o tom, jak celé pokračovalo. Někdy na začátku října mi zazvonil telefon, volala mi policie.

13.6.2021 v 14:17 | Karma: 25,62 | Přečteno: 1492x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Jaké je to podlehnout psychopatovi?

Nedokázala jsem mu už ani odporovat. Už jsem to vzdala. Dříve jsem se s ním i hádala, nyní jsem měla strach i jen říct svůj názor. „Nikoho ty tvoje řeči nezajímají. Nikdo na tebe není zvědavý,“ Kde je člověk, kterého jsem znala?

14.9.2020 v 14:57 | Karma: 25,44 | Přečteno: 2076x | Diskuse| Osobní

Alena Pumprová

Mezi uprchlíky

Někomu může možná tento článek připadat kontroverzní, někoho může možná pobouřit. Rozhodla jsem se s vámi nicméně podělit o svoji třítýdenní zkušenost dobrovolníka v jednom řeckém uprchlickém centru.

28.9.2017 v 7:30 | Karma: 37,67 | Přečteno: 14191x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Sport a hubnutí (Proč sakra běháš? Vždyť si hubená!)

Jak jsem se setkávala s nesportovci. Jak některá média ovlivňují vnímání lidí okolo nás aneb sportem ke štíhlé a dokonalé postavě.

11.9.2016 v 15:48 | Karma: 14,68 | Přečteno: 484x | Diskuse| Společnost

Alena Pumprová

Druhá tvář

Procházel nejistě školní chodbou, kapuci stále pevně naraženou na hlavě a snažil se přitom nevnímat lidi okolo. Sotva ho však ostatní zahlédli, ihned si na něj začali ukazovat. Smáli se a rozebírali ho jako nějakou atrakci.

29.8.2016 v 7:58 | Karma: 18,03 | Přečteno: 622x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07,  aktualizováno  19:19

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5809x
Jsem jenom obyčejná holka, která se i přes veškeré překážky a okolnosti snaží žít svůj život.

Seznam rubrik